Restdejting med Lantmännen

För några veckor sen lanserade Lantmännen sin kampanj Restdejting som går ut på att du matchar dina matrester med vänners eller främlingars och tillsammans lagar ni en god middag. Syftet är att uppmärksamma att vi slänger mycket mat (var femte matkasse slängs i Sverige!) samtidigt som du kanske träffar en ny kompis :-)

Resumé skriver att kampanjen fått stor uppmärksamhet både i svenska och internationella medier. Restdejting har tagits fram i samarbete med Storåkers Mccann som är en av Sveriges främsta reklambyråer. Thomas Brenemark, vice vd på Storåkers berättar att kampanjen “bygger en väldigt mänsklig insikt: Att vi inte ska slänga så mycket mat. Vår tanke var att förmedla det utan att använda pekpinne. Istället ska det vara lite kul och charmigt”.     

Speeddejta på Lantmännens webbsida genom att fylla i vad du har och vad du behöver! Det kan se ut så här: Frusen kycklingfilé söker smaskig soltorkad tomat, måltid för två? Hör av dig!

Kul att Lantmännen verkligen satsar på proffsig marknadsföring. Kampanjen kan även kopplas till gårdagens inlägg om energieffektivare lantbruk; ett sätt att minska livsmedelssektorns energiförbrukning är att vi konsumenter äter upp maten vi köper!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>